Gud taler til sit folk igennem sit ord

Go down

Gud taler til sit folk igennem sit ord

Post by Admin on Wed Jan 02, 2008 12:20 am

Gud taler til sit folk igennem sit ord. Det anbefales på det kraftigste at du altid sammenholder det talte ord med Biblens ord / Guds ord.

Som slutbemærkning vil vi tilføje, at det i tiden for øjeblikket synes som om, at Herren siger som følger :

Jeremias´ bog 2,2 - 6,14 og 6,16

Gå ud på Jerusalems gader og råb disse ord fra Herren: Jeg husker din trofasthed som ung, da Israel var nyforelsket og stod brud. Der var ingen grænser for, hvad du ville gøre for mig - du var villig til at følge mig ud i den golde ørken!

Man kan ikke helbrede et sår ved at benægte, at det findes - men det er nøjagtig, hvad præsterne og profeterne gør! De påstår, at der er fred og ingen fare - på trods af, at landet er på sammenbruddets rand!

Men Herren bliver ved med at trygle sit folk: Spørg dog efter den rigtige vej - vend tilbage til de prøvede stier, jeres forfædre trådte! Hvis I følger dem, skal I finde ro for jeres sjæle. Men I svarer: »Nej, vi har valgt en anden vej!« Jeg satte vagtposter iblandt jer for at advare jer og blæse alarm - men I tog ingen notits af dem.

Efeserbrevet 6, 10-18

Til sidst vil jeg minde jer om at hente styrke fra Herren og hans vældige kraft. Tag hele Guds rustning på, så I kan modstå Satans lumske angreb. Vi strider nemlig ikke mod mennesker, men mod »magter« og »myndigheder«, mod de onde herskere i den usynlige verden - disse mægtige sataniske væsener og mørkets fyrster, der både regerer denne verden og hele ondskabens åndehær i himmelrummet.

Tag derfor hele Guds rustning på, så I - når den onde dag kommer - kan modstå fjenden, besejre alt og holde stillingen. For at kunne det, behøver I sandhedens stærke bælte og retfærdighedens panser. Jeres sko er jeres beredvillighed til overalt at udråbe de gode nyheder om Kristus. I al jeres færd har I brug for troen som skjold; Satans brændende pile må standses! I har også brug for frelsens hjelm og Åndens sværd, som er Guds ord.

Bed bestandig til Gud! Bed om hvad som helst, Guds Ånd leder jer til. Vær vågne og udholdende i jeres bøn for alle de kristne.

2. Kongebog 6,16

Der er ingen grund til panik,« beroligede Elisa ham, »for vor hær er større end deres!«

Ovenstående er taget fra Biblen på Hverdags Dansk
Admin
Admin

Number of posts : 250
Job/hobbies : Fishing,and "fishing",make peace,help ppl.
Humor : yes,all different.Dont worry just tell..
Registration date : 2007-12-30

View user profile http://www.forumportalen.com

Back to top Go down

Back to top

- Similar topics